Svet-Stranek.cz
Klub aktivních seniorek Pašovice

zážitky z výletů od počátku po současnost:Osobní stránka na adrese: babinecpasovice.klubova-stranka.cz

zážitky z výletů od počátku po současnost

Návštěva divadla ve Zlíně bylo malé kulturní zastavení a pobavení. Komedie SKAPINO byla z mafiánského světa , kde sluha napálí lakomé starce a pomůže mladým milencům ,kteří nemají tolik důvtipu jako on . My jsme se nasmály vtipným hláškám .Bylo nás 14 pěkná partie.

22.2.2022 DATUM které se nebude opakovat ,tak jak společné zážitky ,které máme ,když spolu cestujeme. Dnes jsme si vyjely do Prahy.Byly jsme tam asi 4krát ,ale stále se tam rádi vracíme.Vždy jsme měly nějaký cíl,ale tentokrát to byla pěší procházka ,kde nasáváme atmosféru města.Prošly jsme hlavní turistické trasy Václavské nám. Malostr.nám., Karlův most ,kostely, Lucernu, pak k Nár muzeum.
Jako vždy k výletu patří dobrý oběd ,káva ,zákusek.A jak se říká " duše je v peří".
Návrátily jsme se trochu unavené,ale zážitky které máme nám nikdo nevezme.Už zase můžeme přemýšlet kam příště.

Návštěva STRÁŽNICE .
Do Strážnice jsme jely vlakem a už při vystoupení jsme viděly krásně malovanou budovu nádraží moc pěknými slováckými ornamenty.
Prošly jsme město a chceme se podívat do Skanzenu muzeum v přírodě.Zde je výstava objektů lidového stavitelství na Kopanicích ,lidová kultura na luhačovickém Zálesí.Po prohlídce muzea se jdeme podívat do zámku. Je krásně opravený jak z venku ,tak i vnitřní prostory. Na zámku je výstava historických loutek .Krásné loutkařské umění. Je zde i výstava krojů .Další druh krásného umění a šikovnosti lídí .K výletu patří dobré jídlo a povídání při dobré kávě. Prostě se nám dařilo.

Nejen prací živ je člověk.Musí odpočívat ,dělat si drobné radosti ,těšit se a dívat se na krásu kolem sebe.Obzvlášt my starší si té krásy užíváme .Tentokrát jsme se daly unést krásou a památky v Uh.Hradišti návštěvou kostela Františka Xaverského s průvodkyní Další zastavení bylo v archeoskanzenu Modrá. Je zde malý kamenný kostelík sv.Jana ,který je reprikou kostela z 9.století .Krásně postavený. Kousek je Velehrad a tam barokní bazilika a jeho podzemí kde jsou uchovány pozůstatky kamenných fragmentů.Je zde i zlata růže ,dar papeže. Dnes to byl výlet spojený s historií kostelů , kouzla okolní krajiny.dobré nálady a pohody.

22.9 PRVNÍ PODZIMNÍ DEN ,který se vydařil .Počasí nám přeje. Je.teplo,trochu pofukuje a je jasno.To se nám právě hodí, nebot dnešní výšlap je na rozhlednu na Lhotku. Je nás 8 turistek.Jdeme do Prakšic kolem drůbežárny a rybníku směrem na Drslavice .Tady je krásné prostředí .Jen se zastavit a dívat se.Pak jdeme do kopce ,kde je rozhledna.Výstup na ni a výhled z ní stojí za to.Je vidět daleko .Cesta zpět vede do Drslavic .Tam si dáme občerstvení v místním pohostinství trochu si odpočinem a pokračujeme směrem Pašovice.
Tentokrát jsme se dobře prošly a užily si pěkného podzimního dne.

CO JINÉHO ŘÍCT,NEŽ KRÁSNÉ LUHAČOVICE.
Pokaždé když přijedeme do Luhačovic, je tam zase něco nového.Krásně opravená kolonáda,a pramen VINCENTKA.
Naše první zastavení bylo podívat se na výstavu exotických zvířat pavouků ,hadů.motýlů ,brouků.
Procházka po lázních je vždy příjemný relax.Upravená prostranství, krásné zdravé stromy.a plno květin.Náš zájem byl taky navštívit muzeum Zálesí ,kde je výstava MODROTISKU V České republice dnes působí dvě modrotiskové dílny v Olešnici a ve Strážnici Výstava je moc pěkná a i ukázka výroby modrotisku byla zajímavá..
Posedět si venku v předzahrádce dát si oběd ,kávu něco sladkého i to patří k dobré pohodě z celého dne.

Výlet do Hodonína,je i náš tip jak si prožít pěkný den.My jsme jely vlakem.Ceostujících
bylo málo ,což nás docela překvapilo Po příjezdu naše putování začíná dát si ranní kávu Městská doprava nás přivezla k ZOO ,která je plné zeleně a hlavně plná zvířat Taky pamatují na děti ,které si užijí hernich prvků
I my jsme si užívaly přítomnosti rozmanitosti a krásy zvířat
Zahrada je menší ,ale velmi utulná.
Podívat se a projít se po náměstí i to byl náš cíl. Pak už je jen oběd a cesta domů.
Naše hodnocení výletu bylo " TO NEMĚLO CHYBU"

PO DLOUHÝCH ČTYŘECH MĚSÍCÍCH ,KDY JSME NIKDE NEBYLY, JSME SI
ZAJELY DO BUCHLOVIC . POCIT VOLNOSTI ,ŽE MŮŽEME ZASE CESTOVAT BYL NA NÁS ZNÁT. CESTA I KDYŽ S ROUŠKAMI NÁM UTEKLA . JSME V BUCHLOVICÍCH . NÁŠ CÍL JE ZÁMEK A JEHO ZAHRADA ,KTERÁ JE PLNÁ NÁDHERNÝCH STROMŮ KEŘŮ A KVĚTIN.
JEDNÍM ZE SYMBOLŮ BUCHLOVSKÉHO ZÁMKU JE KAŽDOROČNÍ VÝSTAVA FUKSIÍ . OBDIVUJEME JEJICH ROZMANITOST A KRÁSU.
ZÁCHRANNÁ STANICE VOLNĚ ŽIJÍCÍCH ŽIVOČICHŮ JE TAKY SOUČÁSTÍ ZAVRADY.ZVIŘATA TAM MAJÍ KLID A POHODA.
TAKY JSME NEODOLALY A NĚKTERÉ SI KVĚTINOU UDĚLALY RADOST.
K DOBRÉMU VÝLETU PATŘÍ I NĚCO DOBRÉHO NA ZUB.
VÝLET ,JÍDLO , NĚCO SLADKÉHO NÁM UDĚLALO DOBROU NÁLADU,ALE I
TO, ŽE SE RÁDI VIDÍME MÁME SI O ČEM POVÍDAT.
PROTOŽE ", NEJEN PRACÍ ŽIV JE ČLOVĚK."

POVÍDÁNÍ O ZDRAVÉM STYLU ŽIVOTA

TO BYLO TÉMA , PRO BESEDU S MANŽELI PROKOPOVÝMI ,KTEŘÍ PRO SVÉ ZDRAVÍ ,VITALITU A HARMONII DĚLAJÍ HODNĚ.
VĚNUJI SE ZDRAVÝM POTRAVINÁM .JAKO PŘÍKLAD NÁM PŘINESLI OCHUTNAT CHLEBA ,KTERÝ SI SAMI PEČOU JIŽ 20 LET.RECEPT I POVÍDÁNÍ O CHLEBU BYLO ZAJÍMAVÉ. TAKY POVÍDÁNÍ JAK SI PŘIPROVUJÍ DOMA UDĚLANÝ DEODORANT NEBO ZUBNÍ PASTU.PŘINESLI NÁM JE UKÁZAT A K TOMU TAKY NÁVOD , O POHYBU ,ZDRAVÉM SPÁNKU A ENERGII ,KTERÉ DÁVAJÍ VITALITU SE TAKY POVIDALO.
DNES ZA NÁMI PŘIJELY I SENIORKY Z DRSLAVIC .CHTĚLY SE TAKY PODÍVAT JAK TO U NÁS MÁME A ZŮČASTNIT SE BESEDY.MOC SE JIM TO LÍBILO.

NÁVOD NA PASTU NA ZUBY
.....
KOKOSOVÝOLEJ (TUK(
BŘEZOVÝ CUKR
PLAVENÁ KŘÍDA
JEDLÁ SODA

VŠE PROMÍCHAT NA HUSTŠÍ KRÉM .PAK JEN PŘIDAT ÉTERICKÝ OLEJ PODLE OBLIBY.

NÁVOD NA DEODORANT
.....

KOKOSOVÝ OLEJ
KUKUŘIČNÝ ŠKROB
JEDLÁ SODA

VŠE VE STEJNÉM POMĚRU SMÍCHAT NA HUSTŠÍ KRÉM A PŘIDAT ÉTERICKÝ OLEJ PODLE OBLIBY.

BEZVA VÝLET

Když jsme v úterý 22. 10. 2019 ještě za tmy v 7 hodin ráno nasedly do autobusu směr Uherský Brod, ještě jsme netušily, že nás čeká báječný den. Autobusy nás bez problémů dovezly na Rasovou a to už se den probouzel do slunečního svitu. Vydaly jsme se po silnici na cestu a stoupání jsme si zpestřily výhledem do okolí, takže nám 4 km utekly jako nic. Na Lopatě bylo zavřeno, s tím jsme ale počítaly a na lavičce u sjezdovky jsme si daly svačinku z vlastních zásob. Na chatu Jana to bylo už jen kousek. Interiér chaty i okolí nás mile překvapily, shodly jsme se na tom, že wellnes pobyt by tam rozhodně nemusel být k zahození. A kávičku tam měli taky dobrou. Protože cílem naší výpravy byl Mikulčin vrch, z chaty Jana jsme k němu pokračovaly. Obdivovaly jsme pestrobarevně zbarvené stromy, muchomůrky v lese byly jako z pohádky, sluníčko svítilo a obloha byla modrá jako v létě. A všechnu tuto krásu přírody jsme si užívaly i cestou zpět. V motorestu jsme pak poobědvaly a ani tady to nemělo chybu. Perfektní obsluha i vynikající jídlo byly třešinkou na dortu našeho výletu. Málokterá z nás tušila, že jen nedaleko se nachází lom s romantickým jezírkem. Procházka touto přírodní rezervací korunovala náš bezva den. Káva před odjezdem byla hezkou tečkou a nemohlo to být ani jinak, než že nás autobusy dovezly bez zpoždění domů. No řekněte, mohly jsme si přát ještě něco víc?

PROCHÁZKA HISTORICKOU OLOMOUCÍ

V úterý 20. 8. jsme se vypravily do Olomouce, abychom navštívily především historickou část města. Prohlídku památek jsme začaly v katedrále Sv. Václava, která je po chrámu Sv. Víta v Praze druhou největší gotickou stavbou v ČR. Procházkou jsme se pak dostaly do historického centra a cestou jsme nahlédly do chrámů, které jsme míjely. Na Horním náměstí jsme poseděly u kafíčka a nějaké té sladkosti a pak jsme vydaly za dalšími zajímavostmi. Měly jsme štěstí, že naši skupinu oslovil pan Chupík, který se zabývá průvodcovskou činností a s ním jsme pak absolvovaly prohlídku Mariánského sloupu a náměstí. Nejen, že jsme se dozvěděly hodně zajímavostí, ale výklad byl i vtipný a zábavný. Na Dolním náměstí jsme si prohlédly kašny a morový sloup, nahlédly jsme do kostela v dolní části náměstí. Byl právě čas oběda, restaurace u Červeného volka byla hned po ruce, menu se nám zamlouvalo a tak jsme se zde zastavily na dobré jídlo. Návštěva Arcibiskupského paláce byla naším posledním zastavením. I zde jsme si interiér prohlédly při výkladu průvodkyně a překvapilo nás, jak významná byla tato budova v historii Rakouska-Uherska. Dojem z pohodového výletu nám nezkazila ani porouchaná lokomotiva vlaku na zpáteční cestě. Autobus z Uherského Brodu domů jsme sice nestihly, ale hodinu čekání na další spoj jsme využily tak, jak se na ženy patří – nákupem a prohlídkou blízkých obchodů.

NENÍ VÝLET JAKO VÝLET

Náš výlet do ZOO Lešná se vydařil .Pro nás dříve narozených je ZOO Lešná , taky spojená s dobou , kdy jsme měly malé děti , a taky s nimi prožívaly okamžiky nadšení nad zvířátky.Dnes jsme viděly hodně rodičů a taky prarodičů kteří svým dětem udělali pěkný prázdninový den.My jsme vzpomínaly jaké to tu bylo dříve a srovnávaly jaké dnes.
Určitě se zase přijedem podívat a užít si den v krásném prostředí , kde je plno pozitivních věc a zviřat .

UJEL NÁM VLAK .
Ale pěkně popořádku.17.6 konečně jedeme do míst , kam se jen tak nepodíváme.Jedeme do obce RUDICE ,podívat se jak se jim tam žije .Obec je v krásném údolí ,plné zeleně .upravených zahrad a veřejných prostor.Mají krásné hřiště ,tenisové kurty a i malé rybníčky.Obec je mimo hlavní dopravní cestu, proto tam byl úžasný klid. Prošly jsme se po vesnici a shodly jsme se že zde májí krásné životní prostředí .Aby jsme měly i turistiku, jdeme asi 6 km. pěšky do Nezdenic na vlak. Cesta nám ubíhá , povídáme ,kocháme se krajinou .Hodiny nesledujeme, daly jsme si rezervu .Přijdeme do Nezdenic máme 5 min.na hledání kudy k nádraží . Jak to dopadlo ? UJEL NÁM PŘED NOSEM.No, tak dáme zmrzlinu a pojedeme za hodinu.
Výlet se vydařil a příští měsic zase někam vyjedeme.

SPOLEČNÝ KVĚTNOVÝ VÝLET
Bylo nás hodně, kteří jsme vyjeli 16.5.2019 vstříc novým zážitkům, zaplnili jsme celý autobus. První zastávkou byl zámek v Miloticích. Společně se sympatickým průvodcem jsme si prohlédli jeho interiér, potěšili jsme se pohledem na dětičky v krásných dobových kostýmech princezen a princů. V zámecké zahradě se proháněli pávi a tak jsou spolu s námi zachyceni na fotkách. Kyjovský pivovar nabídl všem příznivcům zlatavého moku nejen spoustu informací o vaření piva, ale i jeho ochutnávku. Bukovanský mlýn byl dalším našim zastavením. Zde jsme poobědvali, ale protože nás tlačil čas, prohlídce krásného okolí jsme se mohli věnovat jen chvilku. Závěr našeho výletu patřil Čejkovicím a firmě Sonnetor, která se zabývá zpracováním bylinek. Nádherná vůně nás přivítala hned u vstupu a provázela nás po celou exkurzi. Dověděli jsme se něco o historii firmy, o zpracování bylinek a samozřejmě jsme si některé z nabízených produktů vezli i domů. Alespoň pár fotek je ve fotogalerii.

ČTYŘI BEZ TANKU A BEZ PSA
Přesně v tomto složení jsme se vydaly v pondělí 15. 4. na vycházku. Vystoupaly jsme nejprve ke křížku, pak ještě výše, až jsme měly Pašovice jako na dlani. Pohled na azurovou oblohu a rozkvetlé stromy byl balzám na duši. Lesem, cestou necestou jsme se dostaly až nad Prakšice a pak už jsme zamířily domů. Ač se to nezdálo, ušly jsme dobrých 8,5 km a cestou probraly všechno, co nám právě přišlo na mysl. Už také víme, kam se pojede 16. 5. na výlet. Pokud to chcete vědět taky, sledujte náš web. Jana o tom napíše víc. Fotky z vycházky jsou ve fotogalerii.

DEN V KROMĚŘÍŽI
Ve čtvrtek 14. 3. jsme se vypravily na výstavu kamélií do Květné zahrady. Nás „mladé“ seniorky překvapila nečekaně vysoká cena jízdného ČD. Květiny nás sice přivedly k lepší náladě, výstava byla pěkná, ale nevelká. Cestu zpět na nádraží jsme zvládly pěšky, zastavily jsme se na oběd a pak ještě ve Zlíně na sladkou tečku. Na téměř celodenní výlet bylo relativně málo dojmů. Přidávám pár fotografií z výstavy a do složky Hudba pro dobrou náladu láskyplnou písničku.

JAK JSME SE V ÚNORU VYŠLY
Když jsme se v pondělí 18. 2. scházely u obchodu, chvíli jsme byly „3 grácie“, pak „správná pětka“, později už jako „sedm statečných“ a nakonec jsme vyrazily jako Sněhurka a 7 trpaslíků. Volily jsme cestu „suchou nohou“, i když bylo překrásně slunečno, polňačky se na vycházku ještě nehodily. Vydaly jsme se přes Prakšice na cyklostezku a po ní jsme pokračovaly až k odpočívadlu. Cestou jsme téměř nikoho nepotkaly a tak jsme si samy užívaly výhledu do okolí, zbytku sněhové pláně i odpočinku na lavičce. Cestou padl návrh, aby se naše pondělí vycházky staly tradicí. Z naší téměř 10kilometrové vycházky jsme pro vás pořídily pár snímků (ve fotogalerii). Celá výprava na nich ovšem zachycena není, protože vždycky jedna „Sněhurka“ musela fotit.

JAK JSME NAKONEC ZŮSTALY DOMA
Na 28.1. jsme si plánovaly vycházku. Od rána však chumelilo a tak jsme radši to zimní nadělení sledovaly doma "za kamny". Ale určitě někdy příště... Komu by to bylo líto, může se na zasněžené Pašovice podívat aspoň ve fotogalerii.

BYLO NÁS PĚT
Naši pětici vylákalo v pondělí 21. 1. zimní sluníčko z tepla domovů. Neměly jsme v úmyslu podniknout dlouhou zimní túru, spíš se jen tak potoulat po okolí. Cestou jsme stihly uvařit, předpěstovat papriky, zhodnotit pevnost ledu na rybníku a povzpomínat na zážitky z našich výšlapů. Dokonce jsme zvažovaly, jestli by nebylo lepší opékat u rybníka buřty teď v zimě, když nám to letní vedra nedovolí. Tak jsme si ani nevšimly, že jsme ušly docela dobrých 6 kilometrů.

30.1.2018. Dnešní krásný den jsme využily k výšlapu k Žižkovu dubu. Byly jsme jen 4 a pes,ale procházka to byla úžasná.

19.3.2018 Dnes je počasí mrazivé a tak trochu větrno . Jedeme se podívat do Ostrožské Lhoty a od tud jdeme pěšky na poutní místo sv.Antonínek. Poblíž se nachází vojenský bunkr .který sloužil armádě pro případ použití chemických zbraní. Prohlídka je zajímavá. Prošly jsme Antonínek a pak zpět do Lhoty .Tam se ještě podíváme do lidového domečku Háječek. Zde je ukázka hisorie života na vesnici .V půdních prostorách je výstava místních lídí ,kteří krásně malují i když se tím neživý. Na závěr cukrárna a káva. A jedeme domů.

Je 24.5 2018 a my jedeme na poznávací výlet do Olomouckého kraje. Za historií na hrad ve Štenberku ze 13. století. Zde byly k vidění staré mapy. Byly ručně psané a našli jsme na nich i Pašovice.Další cesta vedla do Čechy pod Kosířem do muzea historických kočárů .Kočáry ,lucerny,saně jsou nádherná řemeslná díla našich předků. Jedeme dále do Jiříkova kde je pan Halouzka ,který je řezbář. V jeho galerii je výstava betlémů,postavy bájí a pověstí.Největší socha má 10m socha Praděda. Poslední zastavení je Arboretum Makču Pikču . Pastva pro oči krása .Všude květiny. A vše má svůj konec .I tento výlet.

21.8. jsme se 4 členky vydaly na výlet na hrad Buchlov. Pod hrad jsme přijely autobusem a nahoru vyšláply pěšky. Bylo velké vedro,ale lesem se šlo příjemně.Na nádvoří hradu jsme si odpočinuly a vydaly se na Barborku. Byla otevřená,tak vnitřek si bylo možné prohlédnout i s výkladem. Po obědě pod hradem na venkovní terase s krásným výhledem do okolí se naše čtveřice vydala zpět do Buchlovic. Cesta, pravda trochu komplikovaná, ale o to veselejší skončila taxíkem z Buchlovic do Uh. Hradiště a pak autobusem domů. Nádherný výlet s mnoha zážitky.

JSME DOMA

Tak jsme se vrátily domů z PRAHY s pocity atmosféry velkoměsta, historie, kultury.a turismu. Naše cesta byla cestou královskou ,od hradu jeho zahrady.chrámu sv. Víta. Staroměstské nám. Karlův most.až po Václavské nám..Všude hodně zahraničních turistů , a tak jak oni i my jsme se s velkou pokorou procházely po cestě kudy šla historie .Snad to nebylo naposled a bude zase příště.

Jak jsme šly k betlému.
Vánoce jsou za námi a minulostí je i všechno, co k nim patří. Taky jste pekly a uklízely, i když jste byly varované, že na Štědrý den chodí Ježíšek a ne kontrola z hygieny? Samozřejmě, že jsme si užily především to krásné, pohody se svými blízkými, spousty dobrot i radosti z dárečků. Alespoň na chvíli jsme si kouzlo Vánoc přály vrátit. Ve čtvrtek 10.1. jsme se proto vypravily do Prakšic na faru, abychom si prohlédly tamní výstavu betlémů. Bylo skutečně na co se dívat. Obdivovaly jsme betlémy z různých materiálů – z papíru, porcelánu, vyřezané ze dřeva, malované, velkých rozměrů i maličké ve skořápce ořechu, moderní i starodávné a všechny byly krásné. Užily jsme si další společné příjemné odpoledne a procházkou z Pašovic do Prakšic a zpět jsme splnily, ba překročily „seniorský limit chůze“ což jsou 3 kilometry.

Výlet do Rudic na vyřezávaný betlém.

Sešlo se nás 15 .Betlém je obrovský a většina postaviček je pohyblivá,všem se moc líbil.V Uherském Brodě jsme si pak zašly na dobrý oběd,do cukrárny na kafe a zákusek.